Bazilica Sacre Coeur

Odată ajunsă în capitala Franței și împăcîndu-mă cu gândul că sunt cu adevărat aici,  încep să descopăr locuri în care atât de mult am visat să mă văd.
    
Bazilica Sacre Coeur este primul loc pe care l-am vizitat în prima zi la Paris. Basilica (romano-catolică) se află în cel mai înalt punct al orașului, în vîrful dealului Monthmartre. Sacre Coeur a fost construită în onoarea celor 58000 demilitari francezi morți în timpul războiului franco-prusac. Stilul este combinat, roman și brazilian, proiectată de către arhitectul Paul Abadie. 
    
Această clădire adăpostește unul din cele mai mari clopote din lume "La  Savoyarde" care cântărește circa 19 tone.
    
Bazilica se află în vârful dealului Monthmartre, ceea ce ne oferă și o priveliște spectaculoasă asupra orașului.
    
La doar câteva străzi distanță de Bazilica S.C. am întâlnit o mulțime de pictori care s-au oferit să-mi realizeze un portret, dar... am refuzat. Păstrez oferta pentru o viitoare ocazie. 
    
    
Tot pe acolo am dat și de apartamentul în care se află primul atelier a lui Picasso <3
De aloco o luăm la pas, în jos spre Monthmartre și ajungem Moulin Rouge.

Foto: Adry Plugaru
2016.04.29 Paris

Share:

2 comentarii